ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH
I KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO
W SŁUPSKU

Biuletyn informacji publicznej Informacje rodo Dziennik elektroniczny Facebook Kontakt

REKRUTACJA 2024/2025

rekruracja1.1WAHASZ SIĘ...
NIE WIESZ ,CO DALEJ ROBIĆ PO UKOŃCZENIU SZKOŁY?...
POMOŻEMY CI PODJĄĆ DECYZJĘ!
Z NAMI ZBUDUJESZ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ, ZREALIZUJESZ PRAGNIENIA ZAWODOWE I SPOTKASZ WIELU CIEKAWYCH LUDZI.
NIE WAHAJ SIĘ!
JUŻ NA CIEBIE CZEKAMY!

Florystki - opis działań

IMG 20190120 WA0011Tak jak „każdy kwiat musi przebić sie przez czarnoziem”, tak grupa przyszłych florystek – słuchaczek kwalifikacyjnego kursu zawodowego – przedziera się przez kolejne zarośla zadań sztuki florystycznej. Nadszedł czas podsumowania I semestru 2018/19.
Wszystko rozpoczęło się we wrześniu, od fundamentalnej wiedzy na temat barw, kompozycji, stylów florystycznych i podstaw projektowania. Następne zajęcia zaowocowały jesiennymi kompozycjami na wieńcach rzymskich, do których Panie dodały własnoręcznie wykonane z liści klonowych róże. Potem przyszła pora na wieńce i kompozycje o charakterze funeralnym. Oprócz nagrobnych aranżacji na floretach z okazji Święta Zmarłych, swój początek miały również pierwsze bukiety. Aż wreszcie nadszedł czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia. Adwentowe wieńce o tradycyjnych i nowoczesnych formach, pomysłowe choinki, stroiki na stoły wigilijne (na pieńkach i drewnianych plastrach) oraz drobne dekoracje – powstawały w ekspresowym tempie i świątecznej atmosferze. Swoje dzieła Panie Kursantki wystawiły na Kiermaszu Świątecznym w Dębnicy Kaszubskiej. Wszystkie prace cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony lokalnej społeczności.
Potem krótki oddech na ponowną porcję teorii oraz rysunki projektowe wraz z kosztorysem i znów praktyka - tym razem z żywymi kwiatami. Dzień Babci i Dziadka oraz Walentynki – to pretekst do następnych działań. Okazałe bukiety skrętoległe i wiązanki jednostronne, kolorowe flower boxy, bukiety na kryzach, kompozycje na konstrukcjach, wykonywanie pojemników do roślin i ozdobnych opraw do świec – to tylko nieliczne z wytworów, do obejrzenia których zapraszamy w naszej galerii.

WIDOWISKOWY WALC STUDNIÓWKOWY SŁUPSKIEJ BUDOWLANKI

pizap.com15495696767501Studniówka – pierwszy bal – to pożegnanie beztroskiego życia i przywitanie dorosłości. Uczniowie klas czwartych Zespołu Szkół Budowlanych i Kształcenia Ustawicznego postanowili wejść w dorosłość w rytmie walca - Jasmine Thompson – "Willow". Przepiękny występ uczniów poprzedziły trzy strofy wiersza Miłosza „Walc”. Budowlanka podeszła bardzo kreatywnie do studniówki i zatańczyła także poloneza i tzw. belgijkę.
Tradycyjny polonez towarzyszył Studniówkom od zawsze i stał się już integralną częścią tej imprezy, jednak coraz częściej przyszli maturzyści zastępują go walcem bądź belgijką. Nikt nie wie kto jest twórcą belgijki, która zakrólowała na większości studniówek. Belgijka to taniec integracyjny. Po wykonaniu wszystkich elementów tańca, zamienia się partnera z osobą obok i ponownie powtarza sekwencję kroków w rytm utworu „t Smidje” grupy Lais. Czyżby era poloneza dobiegała już schyłku.

Wyjątkowe spotkanie z wyjątkową osobą

E.W„Inspiracje literackie w podróżach” – spotkanie z panią Elżbietą Wisławską, podróżniczką (zwiedziła 54 kraje !!!), autorką książki: ”W drodze. Moje podróże z literaturą w tle” , odbędzie się w czasie zjazdu dla słuchaczy szkół dla dorosłych tj. 1 marca 2019r.( piątek – od godz.15.45 – 18.00., sala 200 ). Serdecznie również zapraszamy zainteresowanych uczniów ze szkół młodzieżowych, a naprawdę będzie bardzo ciekawie. Polecamy.E.W.1

Dzień Bezpiecznego Internetu

40 o5 lutego 2019 r. obchodziliśmy w szkole Dzień Bezpiecznego Internetu pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. Głównym celem DBI jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu. Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.